Prøv alle seks måltider - køb en smagsprøve-pakke!

Irma lancerer hjælpepakker

Stort omsorgskram til Irma for at støtte lokale producenter og innovative madiværksættere. Irma har netop iværksat en større kampagne for at hjælpe lokale producenter og små madiværksættere gennem krisen
- TAK Irma!

Hjælpepakke nr. 5 SMAG

Du finder Huevos Rancheros fra Frk. Sommers Køkken i hjælpepakke nr. 5 - der selvfølgelig hedder: SMAG! Køb her

 

Irmas pressemeddelelse, 14. maj 2020

Irma vil hjælpe små lokale producenter gennem krisen

I skyggen af coronakrisen har et nyt initiativ i den danske dagligvarebranche set dagens lys. Det hedder ’Tænk Småt’ og handler om at give forbrugerne større mulighed for at støtte de små lokale producenter.

Fra torsdag sætter Irmas 69 butikker en række nye og kendte specialvarer på hylderne fra nogle af de små producenter inden for fødevarebranchen, som i lang tid har været afskåret fra deres normale salgskanaler på grund af corona.

”Vi ved, at mange iværksættere og ildsjæle indenfor fødevarebranchen fortsat er rigtigt pressede, og selvom genåbning er på vej, kommer det til at tage et stykke tid for de små lokale producenter at indhente det tabte. Med det nye initiativ går alt salg direkte til producenterne, og vi håber, at det kan bidrage til at holde gang i forretningen, så vi også på den anden side af krisen har leverandører, der producerer innovative kvalitetsvarer og er med til at udvikle vores fødevarekultur,” siger direktør for Irma, Søren Steffensen.

Se video på Irmas instagram her

Irma har udviklet seks nye hjælpepakker med specialprodukterne, som forbrugere kan købe og dermed støtte 24 nye og kendte små producenter. Det nye initiativ er en del af Irmas ambition om at få endnu flere innovative madiværksætterede til at lykkes ved at give dem direkte adgang til forbrugerne.

En af de små producenter er København Kombucha, der har udviklet et prisvindende alternativ til andre vine og champagner.

”Da Corona-krisen fejede ind over Danmark, stoppede festlighederne pludselig - og vores salg og humør styrtdykkede. Vi mistede fra den ene dag til den anden 70 procent af vores omsætning, og det betød, at vi var nødt til at tænke i nye måder at afsætte vores varer på. Det har derfor været helt fantastisk at se, hvordan forbrugernes interesse for vores kombucha er steget i den her tid,” fortæller Louise Benkjær Limbach fra virksomheden.

Men selvom salget af kombucha er steget i Irmas forretninger, har det stadig været en hård tid for den københavnske producent, som også har måttet overveje, om de kunne fortsætte.

”Det var rigtigt hårdt at se, hvordan vores forretningsgrundlag blev fjernet fra den ene dag til den anden. Vi er jo stadig en ny virksomhed, vi kom på markedet sidste år i august, så vi havde store forventninger til vores første forår og sommer, hvor vi havde ordrebogen fuld,” fortæller Louise Benkjær Limbach.

Da forventet salg ikke kan regnes med i statens hjælpepakker har København Kombucha ikke haft mulighed for at søge disse, og har derfor måtte sætte sin lid til forbrugerne og gode samarbejdspartnere i den her tid.

”Vi skal nok klare den og glæder os til festerne er tilbage igen,” afslutter Louise Benkjær Limbach.

Om det nye initiativ

De nye kasser fra Irma kan bestilles her https://irma.dk/hjaelpepakker . Kasserne koster mellem 200 og 500 kr. og salget af varerne går ubeskåret til leverandøren. 

 

For yderligere information kontakt:

Direktør Søren Steffensen, Irma, 5221 2801

Direktør Louise Benkjær Limbach, København Kombucha, 3150 1011

Indsend en kommentar

Bemærk, at kommentarer skal godkendes, før de bliver offentliggjort